Vishing i spoofing to jedne z metod, z których najczęściej korzystają oszuści.

Vishing polega na podszywaniu się pod pracowników banków lub innych zaufanych instytucji np. policjantów. Oszuści chcą w ten sposób zdobyć poufne dane klienta (np. login i hasło do bankowości internetowej) lub nakłonić do określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia).

Z kolei spoofing polega na podszywaniu się pod inne urządzenia lub innego użytkownika. Oszuści zmieniają numer telefonu, adres e-mail czy adres IP, z których się kontaktują. Co więcej, mogą też wybrać i zmienić płeć osoby dzwoniącej, jej kraj pochodzenia, a nawet akcent. Zawsze dobrze przygotowują się do rozmowy, aby była ona wiarygodna i uśpiła czujność klienta.

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoje wątpliwości lub nie działa jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z naszym bankiem pod numerem tel. 655 180 052 (w godz. 8:00 – 16:00),

lub zadzwoń na Infolinię SGB czynną 24/7:

  • 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).

 

2022 © Bank Spółdzielczy w Śmiglu